سرایت تمامیت‌خواهی اکثریت اعضای شورای شهر به کمیسیون‌ها

علی اسحقی، عضو شورای اسلامی شهر اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران:

🔻 سرایت تمامیت‌خواهی اکثریت اعضای شورای شهر به کمیسیون‌ها

🔻 اگر قیر رایگان دولت نبود، در آسفالت‌ریزی عاجز می‌ماندیم

🔹 بیش از یک‌سال از عمر دوره ششم شورای اسلامی شهر اهر با اختلافات داخلی و تمامیت‌خواهی همکاران سپری شد و هنوز شورای شهر نمی‌تواند اعتماد و رضایت شهروندان اهری را جلب کند.

🔹 از ابتدای آغاز به‌کار دوره ششم شورای شهر اهر، خواسته یا ناخواسته اعضای شورای شهر به اکثریت و اقلیت تقسیم شدند و دخالت‌های بیرونی نیز در این خصوص بی‌تأثیر نبود.

🔹 همکاران ما از ابتدا میل به تمامیت‌خواهی داشته و دارند، در انتخابات هیأت‌رئیسه شورای شهر اهر این تمامیت‌خواهی به‌طور واضح مشهود است. دوستان ما معتقدند شورای شهر اهر تنها از ۴ عضو تشکیل می‌شود و مابقی صرفاً برای رسمیت بخشیدن به جلسه است تا بتوانند مصوبات را به هیأت تطبیق ارجاع دهند.

🔹در انتخابات هیأت‌رئیسه اخیر، به ما گفتند فقط منشی و خزانه‌دار را به شما می‌دهیم، ریاست، نایب‌رئیس و سخنگو برای ماست! ما هم همه را به دوستان اکثریت بخشیدیم. در جلسات اخیر نیز این تمامیت‌خواهی به کمیسیون‌های شورای شهر هم سرایت کرد و سه عضو شورای شهر [ابوالفضل رضایی‌فرد، جلیل کاظم‌زاده و محمد تاری‌زاده] با همراهی شهریار عزیزی کمیسیون‌های شورا را به نام خود زدند و در موضوع کمیسیون ماده ۱۰۰ به اختلاف خوردند، چون از طیف اکثریت ۲ عضو مشتاق ماده ۱۰۰ بودند، هرچند کمیسیون‌ها یا هیأت‌رئیسه شورای شهر نه اعتبار و شخصیت می‌آورد و نه عملکرد محسوب می‌شود.

🔹بنده به‌عنوان عضو شورای شهر اهر قبول دارم که تابه‌حال عملکرد و تصمیم‌گیری مؤثری نداشتیم، اگر در موضوع آسفالت‌ریزی هم دولت مردمی آیت‌الله رئیسی قیر رایگان در اختیار شهرداری اهر قرار نمی‌داد حتی از آسفالت‌ریزی کوچه‌ها و معابر عاجز می‌ماندیم. به هر حال آسفالت‌ریزی ابتدایی‌ترین وظیفه شهرداری است و نمی‌توان منت بر سر مردم گذاشت.

🔹در موضوع انتخاب شهردار، اختلاف‌نظرها امری طبیعی است و طبق معمول ما نیز اختلاف‌نظر داشتیم ولی پس از چندین مرحله شکست، بالأخره شهردار نیز بدون معرفی ما اعضای اقلیت شورا انتخاب شد.

🔹 شهرداران سابق و فعلی تنها از نظر سابقهٔ تفاوت دارند، اما آن‌چه که رنگ‌باخت دوگانگی اعضای شورای شهر در نحوه امتیازگیری از شهرداران بود، به عبارتی ما شهردار سابق را به خاطر عدم سکونت خانواده‌اش مؤاخذه می‌کردیم ولی شهردار فعلی که شرایط شهردار سابق را دارد حتی قانون احراز محل سکونت را نیز تذکر نداده و یا دوستان‌مان خم به ابرو نیاورده‌اند. بنده پیش‌تر پی‌رو وظیفه نامه‌ای به ریاست شورای شهر نوشتم که با ۴۰ روز تأخیر به صحن شورا آمد و این مهم نشان می‌دهد که ما شوراییان اهمیتی به قانون نمی‌دهیم.

🔹البته اکثریت شورای اسلامی شهر اهر را آقایان ابوالفضل رضایی‌فرد، جلیل کاظم‌زاده، محمد تاری‌زاده و شهریار عزیزی تشکیل می‌دهند و اقلیت هم بنده، صابر محرم‌زاده و ایمان ایمانی هستیم.

🔹 قانون‌گذار باید می‌دانست که شورای شهر محل تصمیم‌گیری نیست بلکه رفاقت و جناح‌بندی حرف اول و آخر را می‌زند، قانون‌گذار باید می‌دانست هر کسی جناح اکثریت را تصاحب کرد، باید مابقی از شورای شهر اخراج شوند تا کسی مانع اهداف و برنامه‌های شخصی نشود.

🔹 در شرایط فعلی که شهروندان از وضعیت خدمات‌رسانی ضعیف شهری و حتی افزایش سرسام‌آور اجاره‌بها مسکن گلایه دارند، دوستان ما می‌توانستند حداقل یکی از جلسات را به مشکلات مردم از نظر اجاره‌بها مسکن اختصاص دهند، ولی گویا هیأت‌رئیسه شورای شهر تمایلی برای چنین معضلاتی ندارد.

🔹 جایگاه شورای شهر برای بازدید از آسفالت‌ریزی یا شرکت در جلسات نمایشی نیست، می‌شود مدیران ادارات را به جلسات دعوت و مطالبات شهروندان اهری را پیگیری کرد، اما دوستان ما عکس یادگاری کنار آسفالت‌ریزی با قیر رایگان دولت را به پیگیری مطالبات مردم ترجیح می‌دهند.

🔹 ما اقلیت‌ها اختیار تشکیل جلسه نداریم، به نحوی که تشکیل جلسات در اوقات بیکاری ۴ نفر و بدون هماهنگی قبلی با سایر اعضا با ارسال پیامک یک یا دو ساعت قبل انجام می‌گیرد

مطلب پیشنهادی

بازدید از نمایشگاه نقاشی

بازدید مهندس خدابخش فرماندار شهرستان اهر از نمایشگاه نقاشی خانم یوسفی هنرمند اهری مقیم تهران …

نوروز 1401 اهر

بازدید از نوروزگاه 1401

بازدید مهندس خدابخش فرماندار شهرستان اهر از مرکز اطلاع رسانی خدمات نوروز 1401 واقع در …

آئین افتتاح نمایشگاه تخصصی گروهی معرق چوب در اهر

? نمایشگاه نوروزی هنرجویان آموزشگاه صنایع دستی اهر (هشت بهشت) با حضور مهندس خدابخش فرماندار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *